Főoldal

Herbalife termékek

Herbalife shake

Shapeworks program

Táplálkozási programok

Egészséges nassolnivalók

Tapasztalatok

Fogyókúra tippek

Egészséges reggeli

Kalóriatáblázat

Turmix receptek

Cikkgyűjtemény

Szépségápolás

Céginformáció

Bemutatkozás

Fogyókúra hírlevél

Herbalife hírlevél
Kapcsolat

Partnerek


TERMÉK RENDELÉS

GYAKORI KÉRDÉSEK

A legkedveltebb termék: Herbalife shake italpor


Herbalife, turmix 4 ízben:
eper, vanília, csoki, krémes keksz.

23 féle mikrotápanyagot, kellő mennyiségű rostanyagot és fehérjét tartalmazó egészséges, ideális  táplálék. >>

Mit mondanak mások?




Szeretnéd megismerni több ember tapasztalatát a Herbalife termékekkel kapcsolatban?
Herbalife tapasztalatok




Zöldségek és gyümölcsök ABC-je


Tartsunk hetente olyan napokat, amikor egy egész napon keresztül túlnyomorészt ugyanazt az ételt esszük. Így szervezetünknek, emésztõrendszerünknek kevesebb táplálékra kell összpontosítania, és jut ideje a pihenésre.
Pl. Tartsunk grépfrútnapot, gabonanapot, savónapot, egyéb gyümölcsnapot, zöldségnapot, salátanapot, almanapot, káposztanapot, burgonyanapot, rizsnapot, csíranapot, déligyümölcsnapot stb.
Nem az a lényeg, hogy egész nap mondjuk csak almát együnk egy almanapon, hanem hogy a lehetõleg valamilyen formában minden étkezésnél szerepeljen.

 
Milyen élelmiszert válasszunk? - Remek alternatívák méregtelenítõ napokra:

 

Alma

-         Az almában háromszáznál több értékes anyag szunnyad. Pektintartalma növeli az alma értékét. Ez a rostanyag a gyomorban megduzzad, semlegesíti a méreganyagokat, és csökkenti a koleszterinszintet. Kiváló háziszer hasmenés ellen.

-         „An apple a days keeps the doctor away” – vagyis „Naponta egy alma az orvost távol tartja”

-         Reggel éhgyomorra fogyasztva felpezsdíti a testnedveket.  Este fogyasztva megnyugtat és zavartalan álmot biztosít.

-         Az alma értékes tápanyagai közvetlenül a héja alatt rejtõznek.

 Almaecet

-         Az almaecet népszerûsége egyre növekszik és nem véletlenül, ugyanis frissé és életerõssé tesz.

-         Az almaecet létfontosságú anyagokban gazdag. Magas biológiai értékû.

-         Bélbarát. Mind egy szálig kiirtja a bélbõl a rothasztó baktériumokat.

-         Ecetsavtartalma fertõtlenítõ hatású.

-         Segíti a kiválasztó szervek, pl. a vese salakanyag-eltávolító tevékenységét.

-         A benne lévõ citromsav segíti a kalcium felszívódását, így véd a csontritkulás ellen.

-         Vagy húszféle ásványi anyagot és nyomelemet, ecetsavat, tejsavat, citromsavat és rostanyagokat, és egy sor fontos enzimet tartalmaz.

 Ananász

-         Vásárláskor figyeljünk a pikkelyek színére: minél pirosabbak, annál ízletesebbek.

-         Tartalmazza a bromelin nevû enzimet, amely a fehérjemolekulák bontása révén gyorsítja a fehérjeemésztést.

-         Az ananászlé izzasztó és vizelethajtó, ezáltal lázcsillapító hatású.

-         A gyümölcs káliumot, magnéziumot, foszfort és vasat tartalmaz.

 Áfonya

-         Különlegessége a myrtillin nevû kék festékanyag: gátolja a kórokozók fejlõdését a bélben. A C-vitaminnal és folsavval együtt vérképzõ.

-         Rendkívül sok csersavat tartalmaz.

-         A méregtelenítõ enzimek egész sorát aktivizálja, és ezáltal semlegesíti a rákkeltõ anyagokat.

 
Banán

-         Az érési folyamat során a benne lévõ keményítõ cukorrá alakul át. Ezért különösen fontos a szellemi munkát végzõk, és a sportolók számára, a kitartó teljesítmény érdekében.

-         Kevés fehérjét tartalmaz, ám ebben mind a nyolc létfontosságú aminosav megtalálható.

-         A banánban tízféle vitamin, 18 ásványi anyag, és különféle nyomelemek rejtõznek. Említésre méltó a folsav, a pantoténsav valamint a kálium.

 Brokkoli

-         Tizenötször több karotint és ötször annyi kalciumot és kétszer annyi vasat tartalmaz, mint azonos kalóriatartalmú fehér kollégája, a karfiol.

-         B-vitaminokat, folsavat, sok C-vitamint tartalmaz. Száz grammjában annyi a C-vitamin, mint két nagy narancsban.

-         Fogyókúrához a brokkoli kiválóan alkalmas. Méregtelenítõ és regeneráló hatású, segít csökkenteni a magas vérnyomást.

 Burgonya

-         Esszenciális aminosav-szükségletünket 150 gramm burgonyával majdnem teljesen fedezhetjük – egy tojással kiegészítve pedig száz százalékig.

-         Szénhidrátban és rostanyagokban gazdag.

-         Jól lehet lakni tõle, hízni nemigen: 100 gramm burgonyában csak 75 kcal van. Természetesen nem mindegy, hogyan készítik el: olajban sütve tényleg kalóriabombává válik.

-         A héjában fõtt burgonya (ha nem hasad fel) a fõzés során tápanyagainak csupán két százalékát veszíti el. A hámozott és negyedelt burgonya ellenben 16 százalékot. Ha sós vízben fõzzük, a tápanyagveszteség akár 31 % is lehet.

-         Sok C-vitamint tartalmaz. Magas káliumtartalma folytán vízhajtó hatása kedvezõ.

 Citrusfélék

-         Hajdan a pestisjárvány idején azt javasolták az embereknek, hogy igyanak citromlevet, mert megvédi õket a „fekete haláltól”.

-         Narancsban, citromban, grépfrútban egyaránt sok karotin és C-vitamin található.

-         A héj alatti fehér termésfalban sok fontos flavonoid lakozik, amelyek csökkentik a koleszterinszintet és védenek a rák ellen.

 Cseresznye

-         Fõleg a sötét színû fajták nagyon egészségesek.

-         Káliumban, kálciumban, vasban és kovasavban gazdag

-         Csökkenti a húgysavszintet

-         A meggy is tisztító hatású növényi savakat tartalmaz. Belülrõl fertõtlenít és serkenti a mirigyek mûködését.

 
Csírák, hajtások

-         Semmilyen élelmiszer nem lehet olyan friss, mint a saját termesztésû csírák és hajtások. Elõnyük, hogy kezeletlenek, természetes tisztaságúak és növekedésük szemmel követhetõ.

-         A csírák és rügyek vitamintartalma verhetetlen. Zsírban oldódó vitaminokban sem szûkölködnek.

-         A csíra tartalmazza mindazt a tápanyagot, vitamint és ásványi anyagot, ami az egész növény kifejlõdéséhez szükséges. Egy kis csírában mindaz benne van, ami egy kifejlett növényben.

-         A csírák kalciumban, nátriumban, cinkben és mangánban gazdagok. Sok B-vitamint, béta-karotint, C-vitamint és kevés zsírt tartalmaznak.

-         A duzzadás és csírázás által a magvak csírázatlan állapotban emészthetetlen alkotórészei hasznosíthatóvá válnak.

-         Káros anyagoktól és környezetben lévõ mérgektõl mentesek. Apró tápanyagbombák.

-         Csak kifejezetten hajtatásra alkalmas magvakat használjunk (reform- és biotermékboltokban kaphatók.) A magvak legyenek teljesen épek, a töröttek könnyen romlanak. A hajtásokat naponta legalább kétszer öblítsük le.

 Dinnye

-         Kis „ásványvízüzemnek” is tekinthetjük, mert 95 %-a víz.

-         Sárgadinnye: szívvédõ hatású (magas karotin-, C-vitamin és káliumtartalom)

-         Görögdinnye: rákellenes növényi anyagokat tartalmaz, úgymint a karotin és likopin

-         Vizelethajtó hatásúak, és tisztítják a vesét.

 Egres

-         Kedvezõ a kálium-, kalcium- és magnéziumtartalma.

-         Magas víztartalmú és alacsony kalóriatartalmú (100 gramm – 39 kcal)

-         Minél érettebb, annál jobb.

 Eper

-         A bogyók királynõje.

-         Több mint 300 olyan anyagot tartalmaz, amelyek kedvezõen hatnak az egészségre

-         C-vitamin tartalma meghaladja a citromét és a narancsét: 100 gramm eper fedezi az ajánlott napi C-vitamin bevitelt. Immunerõsítõ.

-         Kevés kalóriát tartalmaz: 100 grammonként 37 kcal. Magas víztartalmú gyümölcs, ezért kiváló vizelethajtó.

-         Szabályozza  a máj mûködésést, tisztítja az epehólyagot.

-         Az arcbõrre kenve szépít.

 Gabonafélék

-         szinte hihetetlen, micsoda tápanyagkincs lakozik egyetlen szem gabonamagban. Majdnem mindent tartalmaz, amire a szervezetnek szüksége van: szénhidrátokat, fehérjét, fontos B-vitaminokat, béta-karotint, E-vitamint, nyomelemeket, ásványi- és rostanyagokat.

-         Sajnos a magvak értékes, vitaminokban és rostban gazdag külsõ burka, a korpa ritkán kerül csak a tányérunkra.  Fontos: minél magasabb a liszt kiõrlési foka, annál több benne az ásványi anyagokban gazdag korpa. Lehetõség szerint vásároljuk magasabb típusszámú liszteket, vagy teljes kiõrlésû lisztet. A hántolatlan gabonatermékek serkentik az emésztést. A teljes magban lévõ rostanyagok megtöltik a gyomrot és a beleket és gyorsabban jóllakatnak. Ezenkívül a rostok vizet szívnak fel és megduzzadnak, növelve a széklet térfogatát és gyorsítva az emésztést.

-         A vércukorszintet nem emelik meg hirtelen.

-         A gabonafélék számos összetevõje gátolhatja a bélrák kialakulását. A ballasztanyagok ugyanis mérgezõ anyagokat kötnek meg, és elõsegítik eltávolításukat.

-         Fogyassza gyakran az alábbi gabonákat (lehetõleg teljes formában): árpa, zab, rozs, búza

 Grépfrút

-         a grépfrút narignin nevû keserûanyagot tartalmaz, ami elõsegíti a nyál- és gyomornedvképzõdést, étvágygerjesztõ hatású.

-         Fehér, vattaszerû termésfala különösen sok értékes alkotóelemet tartalmaz, köztük flavonoidokat, melyek a ráktól védenek

-         Ásványi anyagokban, nyomelemekben és vitaminokban gazdag. C-vitamin tartalma 100 grammonként kereken 50 mg.

-         A grépfrút hártyái és rostjai oldható ballasztanyagot (pektin) tartalmaznak, amely megköti a felesleges koleszterint. A grépfrútlé azonban már nem tartalmaz pektint.

 Káposzta

-         Vitaminokban, ásványi anyagokban és a vérképzéshez fontos klorofillban gazdag.

-         Mustárolaja nagy jelentõségû: erõteljes csíraölõ hatása miatt széles sávú antibiotikumnak tekinthetõ.

-         Egyik sajátos anyaga, a glükozinolát nagymértékben gátolja a ráksejtek kialakulását.

-         Magas rosttartalma serkenti az emésztést és a béltartalom áthaladását.

-         Kalóriaszegények

 Kiwi

-         Kínai egresnek is hívják. C-vitamin tartalma túlszárnyalja az összes citrusfélét. Egyetlen szem egy felnõtt napi szükségletét többszörösen fedezi.

-         A kiwi proleolitsavat tartalmat, mely javítja a vérkeringést.

-         Figyelemre méltó mennyiségû kalcium, kálium és értékes nyomelem rejtõzik benne.

 Málna

-         Nagyon sok káliumot, vasat, magnéziumot és foszfort tartalmaz.

-         A málnában lévõ savak és cserzõanyagok segítik a máj méregtelenítõ tevékenységét.

-         A sok kis magocska élénkíti az emésztést.

 Õszibarack

-         A gyümölcsök királyának is nevezik

-         Bõségesen tartalmaz A, B és C vitamint, valamint káliumot, kalciumot és magnéziumot.

-         A kedvezõ kálium-kálcium arány teszi lehetõvé a „vértisztító” hatását. Erõteljesen vizelethajtó, és ezáltal tehermentesíti a tüdõt, szívet és a keringést.

-         Enzimjei serkentik az étvágyat és az anyagcserét.

 Ribizli

-         100 gramm feketeribizliben négyszer annyi C-vitamin van, mint ugyanekkora mennyiségû narancsban.

-         A fekete bogyókban rejtõzik a „tüdõvitamin” (J-vitamin), amely antibakteriális és méregtelenítõ hatású.

-         Magas flavonoidtartalma szilárdítja a véredényeket.

 Rizs

-         Amerikában egy olyan szólás járja, hogy „A rice day is a nice day.” Vagyis a „Rizses nap, remek nap.” Fontos azonban tudni, hogy rizs és rizs között nagy különbség lehet. Ennek a gabonának sokféle tápanyaga rejtõzik az ezüsthártyában, a rizsszemek belsõ héjában. Ez a hártya sok fehérjét, ásványi anyagot, vitamint és zsírt tartalmaz. Az utóbbi bizonyos idõ után megavasodik, és a rizs megromlik. Mit lehet tenni? Az élelmiszeripar kidolgozott egy eljárást az ezüsthártya eltávolítására: a rizst egyszerûen lecsiszolják – a rizs szép lesz tõle, nem romlik, de a tápanyagok veszendõbe mennek. Egyértelmûen jobban járunk, ha fényezetlen rizst fogyasztunk.

-         A rizs káliumban, kalciumban és fluorban  gazdag (csontoknak és fogaknak fontos)

-         Nyolc esszenciális aminosav található benne. (fehérjeépítõ anyag, amit a szervezet nem tud elõállítani)

-         Jelentõs mennyiségû B-vitamint tartalmaz. Remek vízhajtó, serkenti a salak- és méreganyagok kiürülését.

-         A rizs nem tartalmaz koleszterint és glutént.

 Saláta

-         Majdnem mindegyik zöldsalátaféle tartalmaz a tejnedvében laktán nevû keserûanyagot, amely nyugtatólag hat az idegrendszerre.

-         A zöldsaláták 95 %-ban vízbõl állnak. A maradék öt százalék értékes tápanyagokat tartalmaz.

-         Minél zöldebb, annál jobb, mert annál több klorofill van a leveleiben. A növényi színanyag segíti szervezetünket a vérképzésben.

-         Aszparaginsavat tartalmaz: vízhajtó hatású, serkenti a vesemûködést.

-         A zöld levelek rostanyagban gazdagok

-         A C-vitamin mennyisége a salátákban kívülrõl befelé csökken.

- Salátafélék: fejes saláta, cikória, endívia, jégsaláta, borsmustár, stb.

 Savó

-         A savó nem más, mint a tej széruma, amely a túró elõállításakor válik ki. Ez a folyadék a „sajtvíz” korántsem értéktelen melléktermék – sokféle fontos tápanyagot tartalmaz. A tej több száz összetevõjébõl áll. Már Hippokratész is rendszeresen savókúrát rendelt betegeinek méregtelenítésre.

-         A tejjel ellentétben a savó gyakorlatilag zsírmentes, így nem képez koleszterint sem.

-         Értékes fehérjeanyaga, az albumin külön kiemelkedõ. Erõsíti az immunrendszert, védelmez a szabad gyökök ellen és segíti az izomzat épülését.

-         Kalciumban, káliumban és magnéziumban gazdag.

 Sárgabarack

-         A legnõiesebb gyümölcsnek tartják. Mély narancssárga színe miatt a depresszió és melankólia kezelésére szolgáló színterápiákban is alkalmazzák.

-         Különösen sok karotinoidot tartalmaz.

-         Kiváló káliumforrás, ami az izmaink problémamentes mûködéséhez szükséges.

 Spárga

-         sok élettanilag fontos anyagot szolgáltat csaknem nulla kalóriatartalommal: 100 grammonként 17 kilokalóriájával a legkalóriaszegényebb zöldségek közé tartozik.

-         Folsavtartalmával a spárga abszolút rekordot tart.

-         Sok króm található benne – a króm a szénhidrát anyagcserében játszik szerepet.

-         Sok benne a kálium

-         A vese õre – erõteljes vizelethajtó és serkenti a vesemûködést

-         Ideális fogyókúrás étel

-         Elõsegíti a máj méregtelenítõ funkcióját

 Szeder

-         Az érett bogyók flavonoidban gazdagok.

-         Magas a vas- és réztartalma.

-         Igen sok karotinoidot tartalmaz, mely védi a szervezetet a szabad gyökök romboló hatásától

 Szõlõ

-         Szõlõcukorban gazdag, amely azonnal a vérbe kerül, és gyors energiáról gondoskodik.

-         Kiválóan alkalmas méregtelenítésre: serkenti a bél- és vesemûködést.

-         Antocian nevû színanyaga révén a kék szõlõ javítja a vérellátást, és erõsíti az érfalakat.

 

A felsorolás a teljesség igénye nélkül készült. 

Forrás: Birgit Sesterhenn-Gebauer: Méregtelenítés hetente egyszer



Címkék: Herbalife, Herbalife termékek, Herbalife fogyókúra, fogyókúra, alakformálás, Shapeworks, Shapeworks program, egészség, egészséges táplálkozás, Herbalife turmix, Herbalife shake, Herbalife tanácsadó, étrendkiegészítő, fogyókúra tippek, fogyás,





Gyorslinkek:












Minden jog fenntartva  © Design: Winklerné Vámosi Nóra - HERBALIFE független tanácsadó

HERBALIFE termékek, testsúlykontroll megoldások, fogyókúra, diéta